Skip to main content

Kraj Losta - moji prvi utisci





(ne čitati ako niste gledali finale)


Moje iskustvo sa Lostom ide otprilike ovako ....

LOST: Vidiš, radnja se dešava na jednom tropskom ostrvu ali to nije tek tako neko obično ostrvo. Tu ima putovanja kroz vreme, polarnih medveda, misterioznih šapata, i čudovišta u vidu dima...

Ja:   Zvuči zanimljivo, pričaj dalje ...

LOST: I tu je bila izvesna Dharma inicijativa! To je nekakva misteriozna grupa naučnika u potrazi za nekim nedokučivim tajnama, sa svim svojom vrhunskom tehnlogijom iz 70-ih godina. Cool, zar ne?

Ja:   O da! A za kakvim su to tajnama tragali?

LOST: Trebalo bi da pitamo "Druge", oni sve znaju. Ti "Drugi" su tu na ostrvu od pamtiveka. Nekada se šetaju okolo u ritama kao divljaci, a inače žive u modernim kućam i raspolažu savremenom opremom. Novi Otherton, Mittelos Biotehnologija ... Da bato, "Drugi" su u centru svega toga. Ben je njihov lider i on zna sve.

Ja:   Aha ... i šta taj Ben zna?

LOST: Ko? Ben? Ma on je zapravo sporedan lik. Prave velike gazde su Vidmor i Eloiz! Oni imaju sve odgovore!

Ja:   Super. Daj onda nešto više o njima!

LOST: Nažalost, nema vremena za to. Nego da se vratimo nazad u 70-te godine kada je Darma Inicijativa drmala ostrvom. Cool, zar ne?

Ja:   Totalno cool. Dakle, Darma Inicijativa, oni su ...

LOST: Ma, to su samo neki naučnici na čelu sa Alvarom Hansom, mislim. Oni su hteli da obuzdaju elektromagnetsku energiju za istraživanje, putovanje kroz vreme, tako nešto. U svakom slučaju, oni su naučnici i sedište im je u En Arboru. To je  to.

Ja:   A .... ko je sad taj Alvar Hanso? On mora da ima neki grandiozni plan, zar ne?

LOST: Alvar? Ma neee, samo te zezam. Pređimo na stvar, vreme ističe. Tu se zapravo radi o tipu po imenu Džejkob i njegovom bratu blizancu koji je istovremeno i crni dim i čudovište. I oni žive već 2000 godina! I sve vreme igraju partiju šaha u kojoj su ljudi figure! Postoje pravila koje sami postavljaju i kandidati koje Džejkob dovodi a njegov brat ubija! Sve što se dogodilo do sada je bilo zbog ove dvojice! 

Ja:   U jeee... Daj onda još nešto o njima!

LOST: Pa, vidiš ... Džejkob samo radi ono što mu je njegova majka rekla da radi. On u stvari i ne zna zašto, ali ipak to radi. Njegova majka je mrtva i zapravo mu i nije bila majka nego je ubila njegovu pravu majku. A Smoki, taj želi da napusti ostrvo. I zbog toga se sve ovo dešava.

Ja:   I šta onda?

LOST: Pa, tu na ostrvu ima i neka svetlost, vidiš, ta zlatna podzemna svetlost, to je sva dobrota ovoga sveta. Samo, ta svetlost pretvara ljude u čudivišta. Ona može i da te ubije ili da te učini besmrtnim. Tako nešto. I tu svetlost treba zauvek čuvati od ljudi, ne dozvoliti da se ugasi jer bi onda propao ceo svet! Ta svetlost je u svima nama, ali ne može da se dotakne... tako nešto.

Ja:   ..... ovo postaje glupo ...

LOST: A jel'? Evo ti onda jedna druga stvarnost u kojoj je sve drugačije i lepše! Lok ima oca koji je dobar ali  je malo paralizovan. Džek im a sina, mada ne znamo sa kim! A Sojer i Majls su panduri !!!

Ja:   U, jeeee. Pa otkud sada to ?

LOST: Ma to i nije tako važno, važno je da je Džekova sudbina da se na ostrvu žrtvuje za opšte dobro i da ubije Smokija. 

Ja:   Pa kako može da ubije čudovište od dima?!?

LOST: Ma njega je lako ubiti kad se isključi svetlost, onda Smoki više nije besmrtan.

Ja:   Čekaj malo, ti reče da se ne sme dozvoliti da se svetlost ugasi, inače odosmo svi do đavola... ???

LOST: Ma ne, to je fora, samo ugasiš lampu, ubiješ čudovište i opet uključiš svetlo. Jednostavno.

Ja:   MOLIM ?!?!?!

LOST: Ali nema to veze, poenta je u toome da su Džek i ostali preživeli pad aviona, muvali se po ostrvu, postali jaki ortaci, umirali jedan po jedan i jednog dana se svi opet okupe u "Sabirnom Centru". 

Ja:  ŠTA PRIČAŠ BRE? Kakav sad Sabirni Centar?

LOST: Pa vidiš, to je mesto gde se svi mi jednom nađemo. Svi jednom umiremo. Isto tako i Džek i ekipa. Živeli, umrli, okupili se, nasmejani i opušteni, krenuli dalje ...

Ja:   Kuda dalje???

LOST: Pa šta ja znam, u zagrobni život, raj, pakao... 'bem li ga.

Ja:   I onda ???

LOST: Pa ništa "onda", to je to. Zar nije super priča?

Ja:   Čekaj malo, a šta je bilo sa "Drugima"? Zašto su kidnapovali decu, zašto su ubijali Kandidate? Šta je Dharma tražila, jel atomska bomba eksplodirala ili nije, šta je sa putovanjem kroz vreme, sa Voltom, zašto smo potrošili 6 godina na sve to?

LOST: Kraj serije

Ja:   A?!?! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRGHHHHHH!



Comments

Popular posts from this blog

The End

Epska priča pod nazivom Lost (Izgubljeni) je završena. Tokom 6 godina, milioni gledalaca širom sveta su diskutovali i teoretisali o smislu i značenju dešavanja prikazanih u 6 sezona i 120-ak epizoda. Uložena je ogromna energija u pokušaje seciranja svakog detalja priče u kojoj se pojavljuju polarni medvedi, putovanje kroz vreme, čudovišta u vidu dima, magija, besmrtnost, prevara i ljubav. Kakav će biti kraj, da li će autori uspeti sve to da uklope u jednu koliko-toliko logičnu priču ili će nas na kraju razočarati? Da li je uopšte moguće dati smislene odgovore na toliko puno otvorenih pitanja? Ako nije, koje će od misterija biti razjašnjene a koje ne? Par dana nakon gledanja završne epizode i sređivanja misli, spreman sam da napišem par svojih misli. Za one koji još nisu odgledali sve epizode, upozorenje da slede krupni, zapravo poslednji i najveći mogući spoileri...

Brojevi 4 8 15 16 23 42

Ne čitati pre gledanja 4. epizode!